Met StreetTalk wil TeamAlert leeftijdsgenoten bewust maken van de risico’s van alcohol in het verkeer. Het foto-team spreekt jongeren in kroegen en cafés aan om een foto van hen te maken. Daarnaast praten de voorlichtingsmedewerkers met hun leeftijdsgenoten over effecten van alcohol, zoals het tunnelvisie-effect dat ontstaat na een paar drankjes. Voor de foto wordt een speciale lens gebruikt waardoor het lijkt alsof de jongeren al in een tunnelvisie zitten. De gefotografeerde jongeren kunnen de foto terugvinden op de website van TeamAlert.

In een wat minder lawaaierige omgeving benadert de StreetTalk filmcrew, inclusief interviewer en cameraman, groepen vrienden. Eén van de voorlichtingsmedewerkers draagt een zogenaamde Walkie Talkie op zijn rug, een mobiel beeldscherm waarop stellingen en feitjes worden getoond. De jongeren worden uitgedaagd om hun mening te geven over onderwerpen met betrekking tot verkeersveiligheid. Ze worden gefilmd en kunnen hun interview later op de website van TeamAlert terugkijken. Op deze manier worden jongeren op grappige wijze gewezen op de effecten van alcohol. TeamAlert wil leeftijdsgenoten hiermee stimuleren om een veilige rit naar huis te plannen na het stappen.

« terug